Skip to main content

Prostovoljstvo

Želite vstopiti v svet otrok in mladostnikov in ga spreminjati na bolje?

S pridobljenim znanjem na TOM osnovnem izobraževanju, uvajanju in ob nadaljnji podpori supervizorjev boste otrokom lahko svetovali na telefonu, v spletni klepetalnici in preko e-pošte. Pridružite se mreži več kot 140 prostovoljcev, ki omogoča, da TOM nudi varen in neobsojajoč prostor za pogovor vsem otrokom in mladostnikom, ki se znajdejo v stiski.

Kako postanete TOM-ovec ali TOM-ovka?

Predpogoj za opravljanje prostovoljnega dela na TOM-u je polnoletnost in nekaznovanost.

Pomembno nam je, da spoznamo vse zainteresirane kandidate, ki želite postati del naše ekipe. Zato z vami opravimo razgovor, s katerimi preverimo, ali je ta oblika prostovoljnega dela za vas primerna.

Vsi izbrani kandidati se udeležite osnovnega izobraževanja. Če osnovno izobraževanje zaključite uspešno, z vami podpišemo Dogovor o prostovoljnem delu. Obvežete se, da boste aktivno in redno izpolnjevali obveznosti.

Sledi uvajanje ob prisotnosti izkušenih svetovalcev, kjer se seznanite s svetovalnim delom v praksi. Po zaključenem uvajanju pričnete samostojno svetovati ter se redno udeležujete supervizijskih srečanj in dodatnih izobraževanj.

Za udeležbo na izobraževanju in nadaljnje prostovoljno delo ne prejmete plačila.

Če vas zanima prostovoljno delo na TOM-u, nam pišite na e-naslov tomtelefon@zpms.si in poslali vam bomo vse nadaljnje informacije. V sporočilu nam tudi zapišite, od kod prihajate oz. kateri svetovalni skupini bi se želeli pridružiti (TOM je program, ki deluje kot nacionalna mreža in ga sestavlja 9 svetovalnih skupin po Sloveniji: Ajdovščina, Idrija, Krško, Ljubljana, Maribor, Murska Sobota, Slovenske Konjice, Tolmin in Velenje).

Kako poteka osnovno izobraževanje in uvajanje?

Osnovno izobraževanje zajema:

  • 20 ur izobraževanja za telefonsko svetovanje (v živo) in
  • 3 ure predavanja o varni rabi spleta (prek Zoom-a).

Za uspešno opravljeno osnovno izobraževanje je obvezna udeležba v celoti. Ljubljanska svetovalna skupina poleg svetovanja na telefonu izvaja tudi svetovanje v spletni klepetalnici in preko e-pošte. Za tovrstno svetovanje se morajo prostovoljci udeležiti še:

  • 8 ur izobraževanja za svetovanje v spletni klepetalnici in
  • 5 ur izobraževanja za svetovanje na e-pošti.

Katera znanja in kompetence boste pridobili?

  • Poznavanje različnih oblik in načinov svetovanja, različnih vrst kontaktov, vzpostavljanje varnega delovnega odnosa, čustvena razbremenitev otroka, empatičen odziv in neobsojajoče sprejemanje otroka, aktivno poslušanje, spodbujanje otrokove aktivne vloge, dajanje pohval, krepitev virov moči, soustvarjanje rešitev, povzemanje, oblikovanje realnih in dosegljivih ciljev otroka, raziskovanje izjem od problema, raziskovanje njegove socialne mreže pomoči …
  • Poznavanje različnih tem in stisk, s katerimi se soočajo otroci in mladostniki.
  • Poznavanje mreže pomoči na področju otrok in mladostnikov.
  • Skrb za lastno dobro počutje in postavljanja meja pri težjih in preizkuševalnih kontaktih, razvoj strategij za obvladovanje stresa in ohranjanje čustvenega ravnovesja med svetovanjem.

Vabljeni k branju, kako prostovoljno delo na TOM-u doživljajo naše svetovalke


Nekje sem prebrala: " Velike priložnosti, da bi pomagali drugim, se redko pojavijo, majhne pa so okoli nas vsak dan." In prav biti prostovoljka na TOM-u mi vsakič ponuja polno majhnih priložnosti, da nekomu pomagam. Res ni treba veliko, dovolj je, da sem tam, da poslušam, da dam tistemu na drugi strani vedeti: " Glej, tukaj sem zate!". In kar je pri vsem tem najbolj pomembno je to, da tudi sama rastem kot človek. Ker vedno, ko nekaj daš, dobiš nazaj veliko več. Zato sem prostovoljka na TOM-u.


Prostovoljsko delo je moj spremljevalec že dobršen del življenja. V nekem obdobju sem preprosto začutila, da v svojem življenju rabim še "nekaj več", da zmorem in želim pomagati tistim, ki so pomoči potrebni. Odločila sem se, da bom tudi sama prispevala svoj kamenček v mozaik boljše družbe. Prostovoljka sem od leta 2007, od tega sem četrto leto svetovalka na TOM telefonu. Biti prostovoljka na TOM telefonu je nekaj zelo posebnega in zelo odgovornega. Na TOM telefon namreč ne pokličejo samo otroci in mladostniki, ki bi se želeli pogovarjati o majhnih problemih, temveč tudi tisti, ki imajo resne težave in potrebujejo pomoč, tisti, ki občutijo hudo notranjo stisko in osamljenost. Mi prostovoljci smo tam zanje, da se z njimi pogovorimo, jih slišimo, opolnomočimo in tudi tako pomembno pripomoremo k zmanjšanju njihove osamljenosti in stiske. Prostovoljsko delo je včasih zelo težko, sploh, ko svetuješ mladostniku, ki se je znašel v hudi stiski, iz katere ne vidi izhoda, in spet drugič je zelo lepo, saj znajo biti mladi hvaležni za čas, ki jim ga nameniš, za besede, ki jih pomirijo. Zavedanje, da si nekomu samo s pogovorom pomagal najti lučko na koncu tunela, je neprecenljivo. Dragocena pa je tudi misel, občutek, da si del nečesa tako pomembnega, kot je TOM-ova skupnost, ki dela svet bolj prijazen. Kar sem doživela in kar doživljam pri svojem prostovoljskem delu na TOM telefonu zagotovo vpliva name. Čutim, da sem bolj pozitivno naravnana, da stvari ne jemljem za samoumevne, da sem hvaležna za drobne lepe trenutke in znam v njih uživati. Zavedam se tudi, da so problemi rešljivi in da naš slogan (slogan TOM telefona) "odgovor je pogovor" še kako drži. Odločitev, da postanem del TOMove družine, je bila ena boljših v mojem življenju.